söndag 7 september 2008

Tack

Tack Karin för att vara en vän som bryr sig! Även om det inte var någon jätte stor grej som hände så visade du att du brydde dig och undrade hur det var med mig och sa åt mig att jag msåte vara försiktig. Du var den enda som sa något om det som hände då jag ramlade ner från stolen och slog mig, fick rejält blåmärke och snurrade i huvudet och jag mådde illa i några dagar. TACK för att du bryr dig och är en underbar vän Karin!!

Även om det som sagt inte var någon stor grej så var det bara hon som kommenterade det hela till mig, både här i bloggen och på MSN. Antingen är det bara hon som läser min blogg eller så är det bara hon som bryr sig...eller iaf visar att hon bryr sig!!! Inte första gången heller som det bara är hon som kommenterar saker jag skrivit och visar att hon finns där. Du ska ha ett STORT tack för att du finns och ställer upp Karin!!




Just nu sitter jag nere i stugan och tittar ut genom fönstret i vårat blåa vardagsrum, japp det är färdigmålat här inne nu. Hela stugan är klar invändigt...nästan, har lite lätt målning i köket kvar på väggen...men allt annat är klart. Det jag ska göra i köket är ---->



Fast jag ska färglägga den också så klart, men den där ska jag måla upp på köksväggen på tre olika ställen längs med panelen som sitter. Ska även måla en gammaldags kanna också, men den har jag ingen ritad bild på i datan...ännu. Jag tar bild på väggen då jag är klar så får ni se då hur det ser ut...så ni får klara er och stilla nyfikenheten med denna bild istället. När det är gjort så är precis allt färdigmålat inne i stugan, mamma och pappa var snälla och målade fönstrena och listerna vita åt oss då vi skulle vara i Stockholm nästan tre veckor.


Tusen tack mamma och pappa!! Det har blivit jätte fint här i stugan nu och mycket är tack vare dem som hjälpt till, inte bara mamma och pappa som hjälpt oss. Rauls föräldrar, ena faster och kusin har också hjälpt till att få det snyggt här. Tusen tack för hjälpen!! Hade inte gått såhär fort utan er hjälp, inte såhär enkelt som det gjorde nu heller. Så nu har vi utvängist kvar, fönstrena ska målas vita, verandan ska målas röd och vit, ska grävas land, Vi ska köra med jordfräsen för att få till marken där vi hade massa ogräs som växte vilt förut. Landet var tänkt att vi skulle gräva denna helg, men det har hitills vart skitväder och idag ser det ut och vara dimma hela dagen. Jag klev upp för en timme sen och den har knappt lättat utanför fönstret ännu. Får bli till att sätta ut snöre om vart landet ska vara och hur stort, så får vi gräva nästa helg istället. Raul känner sig dålig dessutom, har ont i halsen, låter täppt och är varm, enligt mig men inte honom själv. Men tänker ändå inte skicka ut honom i detta väder, även om det inte regnar (just nu), för att gräva landet. Jag skulle göra det själv om det inte skulle vara så att jag inte kan pga min handled. Jag kan göra det lite grann men det skulle ta många fler timmar för mig att göra det än om Raul gjorde det. Min handled klarar inte av att jag gör såna saker längre :( Jag kan för fan knappt hålla en penna eller bestick i handen mer än max 5 min numera. Inte utan att jag måste släppa taget och vila handen sen för det gör för ont och spränger i hela tumleden och halva handen domnar bort. Väntar på tid hos handkirurgen, min läkare på vårdcentralen skickade en remiss till honom i april maj någon gång. Fick ett svar från handkirurgen i Juli om att det är 3 - 8 månaders väntetid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart så bryr jag mig om dig!!!! Jag vet att du finns där för mig i alla väder med! =)

Strunta i landet för nu, Raul behöver vila om han känner sig dålig och du ska absolut inte fresta handleden ännu mera. Dessutom, det finns väl inte så mkt att plantera nu, så om ni gräver landet senare i höst är det ju ingen fara..
Ta hand om er!!!
Kramar

Anonym sa...

Men jag har ju precis börjat läsa bloggen.. och på msn såg jag inget.. mn msn är dum och aldrig uppdaterar sig om saker som andra skrivit där.. Sen sa jag att det var synd också! Krya på dig nu. ringer sen som sagt.. Kramar