onsdag 24 september 2008

Lyxmiddag för att fira

Förlåt att jag inte skrivit på ett tag nu...blir inte direkt ett långt inlägg idag heller....

Raul firades i lördags, söndags och igår för att han fyllde 24 i söndags. Blev kakor och tårta i lördags som vi hade bakat tillsammans. I söndags så åt vi middag hemma hos hans föräldrar och sen en bit tårta och drack te. Var ett jätte gott te som heter Earl Green, minns inte smakerna mer än citron tyvärr...men det var jätte gott och verkligen något jag rekomenderar!! Och igår så kom hans faster hit med två av sina barn och en kusin till Raul som är här från El Salvador och firade honom...blev väldigt mycket tårta dessa dagar :-/

Nu är jag less på tårta men vet att på lördag kommer det att bli tårta igen, för då ska vi iväg på kalas. Ska fira Rauls pappa som fyller år på fredag :-)
Vet trist nog inte vad vi ska köpa till honom. Vad köper man till sin svärfar som fyller 40+ (minns inte exact ålder, är strax efter 40 iaf)? Han har typ allt, han gillar att resa, men vi har inte råd att ge honom en resa i present trist nog. Eller det kanske vi har...en mindre en...är tanke som räknas ju så storleken på resan ska inte ha någon betydelse.

Idag ska jag och Raul fira lite grann, egentligen är det rätta datumet imorgon, men då slutar båda så sent så då kommer vi vara för trötta. Så vi ska göra det idag...eller Raul vet inte att vi ska det. Jag ska när som helst gå från datan för att börja med middagen; Hemmagjord klyftpotatis, sjömansbiff av oxe, svampsås, sallad och en liten dessert :-)
Hoppas det blir lyckat med maten och tända ljus osv. Nu ska jag sätta fart. Vi hörs imorgon kanske...

Misströsta inte om jag tar tid på mig att skriva i bloggen, men har lite fullt upp just nu och sen har jaglegat sjuk i två veckor tyvärr :-(

Puss och hej på er!

1 kommentar:

Milla sa...

hej hej såg du hade svårt med present så litet tips om han nu gillade att resa men att ni inte har råd och så så finns det ju pressentkort på resebyråer oxå då är det ju lite hjälp på vägen ju tyckte det var jätte smart visste inte att det fanns förräns jag såg mormor fick det i 80 års pressent så bara ett litet tips. sköt om dig gumman kram