onsdag 3 september 2008

Krash boom bang...

...kan man verkligen säga om det jag gjorde igår strax innan kl 16 =-/
Jag skulle sätta upp gardiner i köket och ställde mig på stolen som vanligt då jag ska göra något vid en höjd jag inte når från golvet. Var bara det att stolen jag ställde mig på har dålig sittdyna så jag ställde mig på kanten istället. Allt gick fin fint till då jag skulle kliva ner och fixa ordning gardinen på andra sidan av fönstret. Var då dum nog och klev ner med Vänster fot först istället för Höger, som var längst ut på kanten av stolen. Så SJÄLVKLART så välter stolen och jag ramlar och gör välrdens vurpa i köket mellan väggen/fönstret och köksbordet som flyttas en bit. Slår i stolsryggens övre kant i insidan av låret precis vid ljumsken och får SKIIIIIIIIIIIT ont! Känner bara hur det dunkar som fan både i låret, högra knät (som också fick sig en rejäl smäll av stolen) och i vänster stortå.
Börjar snurra som fan i huvudet och jag mår så illa så jag tror jag ska spy, så bestämmer mig för att gå och lägga mig i soffan och ringa mamma som jobbar inom vården för o fråga om bästa sätt att kyla ner en svullnad på insidan av låret. Vet att is är det bästa, men jag ville inte ta is då det skulle bli för kallt o Raul snart skulle komma hem och vi skulle åka och handla lite. Mamma kunde inte komma på något som kunde vara lika bra som is och blev lite orolig över att jag mådde illa och det snurrade så jävligt i huvudet. Blev inte bättre av att jag låg ner heller =-/
Blev mycket vila under kvällen iaf och hoppas på att det gick över så mycket som möjligt till idag.

Det har gått över mer eller mindre med illamåendet och snurrandet, har kommit och gått under dagen. Var värre igår kväll vid halv åtta på kvällen, då mådde jag verkligen skit och tyckte det var jobbigt att sitta i bilen då jag och Raul var ute och åkte lite.Men idag är det lite bättre, förutom att man ser blåmärket ordentligt nu och det är ca 15 cm stort =-/ Aja så går det väl om man inte tänker sig för och kliver ner med fel fot först från stolen.

Men men hoppas det går över snart för ja det gör ont som fan, kan inte sitta hur jag vill eller ligga för den delen. Det var allt om gårdagens lilla bravad...

Beställde lite varor igår och bara LÄNGTAR tills jag får hem avin och ska gå ner och hämta paketet på posten. Ska bli så kul så att fixa ordning här hemma nu så det blir riktigt mysigt och fint. Vi har ju mest engagerat oss i stugan sista tiden nu så vi har inte hunnit med lägenheten så mycket. Fast idag har vi gjort en del, köksväggen är klar nu, iaf om två lager färg räcker så är den klar, annars får jag måla på ett lager till imorgon under förmiddagen. Vi får se imorgon bitti hur det ser ut då. Ska städa, baka, fixa kycklingsallad och fixa lite annat här hemma innan Raul är hemma. Då ska han borra och sätta upp hyllorna som ska vara i köket och sen ställa upp sakerna på dem. För vid kl 18.00 ungefär så kommer en kompis hit till oss och hon tar med sin flickvän, var ett tag sen vi träffa dem nu så ska bli kul att träffa Offe och Maggan igen. Två goa tjejer båda två och vi har kul ihop dessutom :-)

Nej ska väl ta och logga ut nu för att sova, ska upp tidigt imorgon om jag ska hinna med allt. Ska se om jag inte kan hinna med och baka lite inför Rauls födelsedag också. Har ju lite att planera där med, så måste ringa mamma också om det hela och se vad hon kan hjälpa mig med och hur många hon tycker vi ska bjuda för att fira hans födelsedag. Och vilka för det första...kan vara bra att veta det också. Blir nog inte så många och vi får se vilka inom familjen vi tar...eller familjerna ska jag ju säga numera. Ja det har inte riktigt fallit på plats för någon av oss ännu fast det gått en månad och några dagar nu. Men ja det känns bra för oss båda två och vi trivs med hur det är numera :-D Roligare att höra om då de pratat i telefon och så också numera, värmande också...Karin och Jessey ni förstår vad jag menar va? Om inte så säg till så säger jag det på MSN...vill inte ta allt här i bloggen...inte säker på vilka som läser den längre och ja vissa som läser har ju stor trut och snackar bra om det sen.

Det får vara allt för denna gång... Nu ska jag sova...vi hörs imorgon. Bilder kommer i bilddagboken eller här så småningom, haft lite mycket att göra så inte hunnit ännu...

Pöss på er alla

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gumman :( Du måste vara försiktig!!!!!

Jag förstår precis och är så glad för Er skull!! (Och lite avis;))

Du, jag har tappat bort lösenordet till din bilddagbok.. :( Lust att skicka det på msn?

Ta hand om dig!!!!! Kram!