tisdag 30 september 2008

Nyheter 2008-09-25

Ja den dagen blev det nyheter för oss och till lägenheten :-) Roliga nyheter dessutom. Igår så packade vi upp allt och satte ihop och på tillfällig plats för den ena. Riktigt fint blev det också, kul var det att sätta ihop det hela också, men är inte riktigt klart ännu, lite mer som behöver fixas innan allt är klart. Men det är helt klart en av de roligaste (och finaste) nyheterna som vi har fått nu senast här.

 

Idag har jag en hel del att göra här hemma innan Raul kommer hem…men först ska jag skriva klart inlägget här…testar en ny version av en Windows produkt och ett nytt sätt att skriva blogg på… Jag är nämligen inte inne i bloggen nu och skriver, utan sitter på Windows Live Writer…dock en beta version, så allt funkar inte riktigt som det ska..men det funkar. Har photo gallery och msn nerladdat nu också, men blev faktiskt riktigt snyggt med nya designen som den fick, men ja det är lite småbuggar där med. Fast de kan jag leva med, brukar ju inte ta så lång tid från det att beta versionen har kommit tills den är klar. Hitills har det funkar bra att skriva bloggen här, får se hur det blir sen då jag ska publicera den. Hoppas det funkar lika bra, för då kan jag skriva bloggen utan att vara ute på internet och sen behöver jag bara publicera alla inlägg och de hamnar i rätt ordning och på rätt datum. Är perfekt om jag skulle hålla med på datan om jag åker tåg eller när vi sitter i bilen. Nog för att jag har mobiltbredband som jag använder då vi är i stugan och ibland då jag sitter i bilen (åker typ aldrig tåg). Men ja detta blev ett enkelt sätt att blogga utan att behöva tänka på internet uppkopplingen hela tiden. Fast ja här hemma är det ju lugnt, för vi har ju 100lina och den är jag alltid inkopplad till. Så internet har jag alltid här hemma som tur är.

 

Ja då var man snart med frukosten då…blev lite sen pga att jag satt i telefon. Först med min goa vän Camilla och sen med mamma. Med Camilla blev det lite prat om klassträffen som tydligen ska äga rum nu i November för det är 10 år sen vi slutade 9’an nu. Snacka om att tiden gått fort!! Vet itne om jag vill gå på den ärligt talat…visst vissa av de som jag gick i högstadiet med skulle jag vilja träffa igen och säga hej till…men vissa vill jag absolut INTE träffa för de är såna jävla bitchar!! GAAAAH blir sur bara av att tänka på att jag kan träffa dem där…men det finns några jag länge velat träffa på nytt faktiskt. Två killar, den ena är en gammal barndomskompis till mig, den andre är en kille som kom in i vår klass i högstadiet och som var så jävla schysst (söt, snygg osv med..). Min barndomskompis har jag inte träffat på många år, sist jag gjorde det så pluggade jag på Nyköpings Folkhögskola och jag träffa på honom på krogen lite hastigt. Jag har känt honom sen jag var en liten bebis, han är en månad och två dagar äldre än mig. Hans brorsa och min yngsta brorsa umgicks mycket så jag och Tommy träffades rätt ofta redan innan vi var 2 – 3 och började på barntimmarna. Har ett kort på honom och mig från luciadagen då vi gick i barntimmarna då vi står i dockvrån på Mariagården och lagar mat tillsammans. Han har en tomtedräkt och tomteluva på sig och jag luciaklänning och luciakrona i håret. Det är nog ett av de bästa kort jag har på honom och mig tillsammans. Men ja sen har jag massa minnen från då vi lekte som barn, bland annat ett som kan verka lite taskigt mot min gamla katt Rasmus – Nalle. Han låg på golvet under mitt skrivbord en gång längst in mot väggen och jag och Tommy satt och hade ner alla mina tioöringar på honom från skrivbordet…i springan mellan väggen och skrivbordsskivan. Bara det att Rasmus låg kvar och lät oss göra det, minns inte hur länge vi höll på med det, men det var några gånger och ja det var en hel del tioöringar jag hade. Samlade på såna nämligen ett tag och hade över 300 st, vi var inte så gamla heller gick i lågstadiet i ettan eller tvåan bara. Men ja kul hade vi det och jag minns det så väl, för vi satt och skrattade och ahde jätte kul ihop. Likadant är det med många andra minnen jag har från tiden då jag och Tommy umgicks mycket…tiden innan vi kom upp i fyran. Då umgicks vi inte längre, inte på samma sätt som tidigare iaf. Vi kunde ha sällskap hem och till skolan ibland och leka nån gång då och då efter skolan. Men mer var det aldrig, redan där började vi växa från varandra en del. Men vi var ändå bästa vänner och hejjade på varandra, grattade varandra osv osv. Men vi lekte inte på samma sätt som tidigare med varandra. Var mer som att vi blivit tonåringar eller vuxna och träffades då och då och satt och pratade bara. Ibland kunde vi ses ute på gården och sitta på varsin gunga eller på hängbron till lekhuset på gården och bara sitta där och prata eller bara vara.

Nu när jag tänker tillbaka till den tiden så var det så fel att vi inte lekte då vi väl sågs utan vi satt och betedde oss som vuxna och pratade istället. Vi gick bara i 4 – 6’an, då ska man ju leka och inte sitta som vuxna och prata.

Minns en gång då jag såg Tommy ute på skatebordrampen, som vi hade för några år på gården, han var där ensam och sprang upp och ner. Såg honom från mitt fönster och gick ut till honom, vi hejjade på varandra sen sprang vi där fram och tillbaka ett par gånger. Till sist satte vi oss på ena sidan av rampen och satt på kanten och bara satt där tillsammans. Efter ett tag så tog Tommy min hand och sa att han gillade att vara min kompis, att jag var hans bästa tjejkompis och att han saknade att leka med mig som innan vi började i fyran. Minns inte vad jag svarade, men vi satt ett tag och abra höll varandra i handen innan det kom en kille som gick i vår klass, Johan..eller spöket som jag och en kompis kallade honom för, förklarar varför lite senare, Tommy släppte då min hand och var med Johan sen. Efter ett tag så ropade mamma så jag var tvungena tt gå hem för det var mat, sa hejdå till Johan och Tommy och började gå hemåt. Tommy ropade på mig och sprang fram till mig och viskade: “jag vill träffa dig imorgon igen” sen sprang han bort till rampen och Johan igen. Jag träffade Tommy i skolan dagen efter men vi pratade typ inget med varandra, inte mer än hej och såna saker. Efter skolan så gick jag till rampen på eftermiddagen och var där till dess att mamma ropade på mig för att komma in för kvällen, men jag träffade aldrig Tommy mer än i skolan den dagen. Såg honom när jag gick hem, han var då tillsammans med Johan och de skulle gå hem till honom från Tommy. Tommy bodde i trappen brevid mig och jag mötte dem i “tunnlarna” mellan portarna. Sen den dagen så umgicks aldrig jag och Tommy speciellt mycket mera på samma sätt…tråkigt faktiskt, men ja så kan livet vara ibland. Men ja än idag är han den bästa killkompis jag haft som barn och den äldsta vän jag har…eller ja jag vet inte om jag kan säga att det är min vän längre, vi träffas ju aldrig eller så. Han är den som jag saknar mest iaf från högstadiet och lägre skolår, är väl för att få träffa honom som jag skulle kunna gå på klassträffen om jag ska vara ärlig. Men jag vet inte, vi får se om jag gör det…beror lite på vad det kostar och så också. Men ja det skulle vara kul att få träffa honom och några av de andra i klassen på nytt och få veta hur de har det numera. Vet att två av de tjejer jag gick med i högstadiet har fått barn iaf, det fick de redan innan vi började på Folkhögskolan..eller ja de började där efter att jag hade gått där ett år redan. Sen vet jag inte så mycket mer om folk jag gick i högstastadiet med, inte mer än att Lukas spelar hanboll på elitserie nivå antingen för Hammarby eller i Danmark, har för mig det var i Danmark han var nu…men jag kan ha fel. Sen vet jag trist nog inte mycket mer om min gamla klass.

Undra om våran lärare, kommer vara med på klassträffen, är ju bara en av de två vi hade som kassföreståndare som lever idag. Gunilla dog i skelettcancer :-( R.I.P Gunilla! Du var en av de bästa lärare jag haft!!

Ja just ja, jag skulle berätta varför Johan kallades för spöket av en kompis och mig. Det var en vinterdag och vi var på väg till Ica, han kom i helvitt och syntes knappt mot snön och min kompis tyckte han liknande ett spöke där han gick (svävade fram) enligt henne.

**********************************

Sorry tappade tråden med vad jag skulle skriva här i bloggen, fastnade nämligen på MSN med lillsyrran och prata barnprogram som gick då vi var små. Det är ett program som vi båda vill ha tag i namnet på, det gick som serie och handlade om en grävling, räv, ekorrar, vessla mm mm som fick gå på en lång vandring från sin skog där de bodde till en annan. Och på vägen så skulle de gå över bilvägen, fick möta andra djur som var deras fiender osv…serien gick ut på att man fick följa dem från sitt trygga hem till deras nya skog som de sökte sig till pga att staden började byggas ut och deras skog skövlades bort. Men vad hette programmet?????? GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!! Blir som tokig, för kommer inte på det och har gått i snart en vecka och försökt komma på det. Är det någon som kommer på det så snälla skriv det i en kommentar, sms, mail eller på msn till mig. För jag vill verkligen veta det, vill se om jag inte kan få tag i den serien nämligen. För både jag och lillsyrran älskade det barnprogrammet när vi var små. Jag såg för något år sen en liten del av det programmet på Nickelodian tror jag det var…men ja jag kommer ju inte ihåg vad det heter för det. De sjunger i början och slutet..tror jag..en sång som börjar med “Vi är på väg…” lalala ja just ja sen fortsätter den på någe vis så ja.. När programmet börjar och slutar och de sjunger visan så får man se djuren samlas och sen precis innan det börjar/slutar så blir bilden svart och i mitten är det en ring med alla djuren i. Men ja mer minns jag inte, eller jo lite om vad som hände i progammet och så, men det hjälper inte mig att få tag i titeln tyvärr :-(

 

Så finns det någon där ute som kommer på vad det hette så SÄG till mig!!!!!

 

Jag ska avsluta här… Vi hörs imorgon kanske…håll tummarna för mig imorgon, ska iväg på jobbintervju då som verkar lovande nämligen.

 

Jag längtar till…

Inga kommentarer: